Vi minns det nog båda

IDA Jag minns det som igår
Fast att det gått så många år
Hur det var när vi var små
Ja, vi minns det nog båda två


Vi skrattade och log
Ja du minns det nog
Minns du när vi begravdes i snön?
Eller när vi hoppade i Strålsjön?
Vi sprang på korta ben
och försvann in när timmen blivit sen

Jag minns det som igår
Fast att det gått så många år
Hur det var när vi var små
Ja, vi minns det nog båda två


Vi lekte med Barbies små som vi va
Vi ska förbli vänner var det vi sa
Minns du hur vi drack gran te?
Eller hur vi brukade le?
Vi skrattade och grät någon gång
Vi spelade sjöng och sjön en och annan sång

Jag minns det som igår
Fast att det gått så många år
Hur det var när vi var små
Ja, vi minns det nog båda två


Vi tänkte på ängen bygga en koja
Jag minns i alla fall Christofers papegoja
Minns du kojan i granen?
Eller hur vi lekte burken med de andra barnen?
Vänner är vi alltid Jenny och Ida
Jag om någon kommer alltid finnas vid eran sida

No comments: