Jag vill inte egentligen

Som döda löv faller jag ner
Är det ingen som ser?
Ser du hur ångesten tagit över?
Och rösterna mättnadskänslan söver?
Ser någon hur jag mår?
Och vet du att det i själen finns sår?

Som solen vill jag stiga upp igen
Strunta i vad jag äter men,
Ser du inte hur tjock jag är?
Och hur maten på mig tär?
Ser någon att jag lider?
Och att kommentarerna svider?

Som döda löv faller jag
Maten förstör min dag
Ser du hur mina revben träder fram
och att vågen visar färre och färre gram?
Ser någon mina ögons rop?
Och att jag drar mig bort från er allihop?

Som solen stiger vill jag också göra
Men jag kan faktiskt min mage höra
Ser du hur jag fryser
Och när vågen visar lägre hur jag myser?
Ser någon att jag kanske inte är helt frisk?
Och att inte äta är en risk

Som döda löv faller jag nog ett tag till
Men snart snart kanske vågen visar det jag vill
Ser du hur alla vill mitt bästa?
Och att jag börjar bli trött på de flesta?
Ser någon hur detta får mig att må?
Och min undran är hur ska jag ur denna cirkel kunna utgå?

No comments: