Om jag fick bli barn igen

Om jag fick bli barn på nytt så skulle jag äta mer
blommor
Kramas med mamma och pappa mer
Jag skulle gråta alla tårar och skratta alla skratt
Jag skulle klätra i fler träd, hoppa i fler vattenpölar
Jag skulle leka med fler Barbies, leka mer med bilbanan

Om jag fick bli barn på nytt skulle jag dricka mer
svartvinbärssaft
Pratat med barnen på lekis mer
Jag skulle ställa upp för alla svaga och varit svag jag med
Jag skulle bada i fler sjöar, undersöka skogen mer
Jag skulle leka häst under granen, leka mer kurragömma

Om jag fick bli barn på nytt skulle jag sjunga
fler visor
Dansa med kompisarna mer
Jag skulle våga säga emot och låta alla ha sin åsikt
Jag skulle lära mig dyka fortare och trotsa alla rädslor
Jag skulle spela fler spel och vara mer barn



Om jag fick bli barn på nytt skulle jag leva mer
Leva i nuet
Leva för livet

No comments: